Ortofon MC Cadenza Black. Wkładka gramofonowa.

  • Obserwuj produkt:
  • Producent: ORTOFON
  • Dostępność: Dostępność wymaga potwierdzenia przed zamówieniem Dostępność wymaga potwierdzenia przed zamówieniem

  • Historia ceny
  • 13 999,00 zł 11 499,00 zł / szt.
  • szt.
  • Oblicz_raty_duckblue

Produkt objęty jest 2-letnią gwarancją.

Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni.

Wkładka gramofonowa Ortofon MC Cadenza Black

Cadenza Black jest zoptymalizowany pod kątem niesamowitej neutralności tonalnej, dynamiki i czystości dźwięku.
W modelu Cadenza Black zastosowano rysik Nude Shibata z borowym cantileverem. Efektywna masa układu rysik/ wspornik jest niezwykle niska dzięki zastosowaniu bardzo cienkiego pręta z boru. Materiał ten jest niezwykle sztywny i jeszcze bardziej lekki niż aluminium. Zastosowano w nim również system WRD/Wide Range Damping-system stosowany we wkładkach MC Windfeld, MC A90, MC Anna, Xpression i MC A95, kontrolujący osobno tłumienie wysokich i niskich częstotliwości. Drut cewki to słynny drut Ortofona Aucurum, czyli pozłacany drut z miedzi 6NX. Cadenza Black charakteryzuje się wysoką wydajnością w takich obszarach jak szczegółowość, spójność i inscenizacja dźwięku.

KĄT NATARCIA TRZPIENIA (SRA)
Przy tak skomplikowanym kształcie trzpienia, jak Replicant 100, należy zwrócić szczególną uwagę na umieszczenie diamentu w rowku. Kąt natarcia trzpienia (SRA - patrz rysunek) jest bardzo istotny dla działania trzpienia Replicant 100, a długa powierzchnia styku (ostra krawędź) diamentu powinna być niemal prostopadła do powierzchni płyty, patrząc z boku. Kąt pomiędzy powierzchnią płyty a wspornikiem jest bliski 23 stopni, gdy SRA wynosi 90 stopni. Ideanym punktem wyjścia jest ustawienie ramienia równolegle do powierzchni płyty i użycie zalecanej siły nacisku. Przy takim ustawieniu powierzchnia styku będzie zbliżona do prostopadłej do powierzchni płyty. SRA może być teraz stopniowo i ostrożnie zmieniany poprzez regulację VTF i, jeśli to konieczne, wysokości ramienia. Docelowo SRA powinno oscylować wokół 92 stopni, co zostało określone na podstawie wrażeń odsłuchowych. Innymi słowy, punkt trzpienia powinien być skierowany lekko w stronę podstawy ramienia.

Seria Cadenza
W Ortofonie stale poszukujemy nowych technologii do zastosowania w naszych produktach i przesuwamy wydajność istniejących technologii. W ten sposób zapewniamy najwyższy poziom wydajności i jakości. Modele Kontrapunkt i MC Jubilee stały się standardami rynkowymi i należą do naszych najpopularniejszych wkładek. Niemniej jednak Ortofon postanowił opracować nową serię wkładek, która jest jeszcze bardziej ambitna. Dzięki starannemu zaimplementowaniu nabiegunników z żelaza kobaltowego, nowemu, ulepszonemu procesowi nawijania armatury, zastosowaniu w modelach obudowy z tłoczonego aluminium, a także innym zmianom, udało się odkryć nowe możliwości w odtwarzaniu informacji analogowej. Zdecydowano się również na stworzenie bardziej kompletnej oferty wkładek, co oznaczało wprowadzenie modelu Cadenza Mono z ruchomą cewką, aby wesprzeć naszych klientów, którzy są zainteresowani płytami mono z mikro rowkami.

Każda z pięciu wkładek serii Cadenza posiada swój indywidualny wyraz dźwiękowy, a wszystkie pięć modeli razem stanowi zespół pięciu klasycznych odmian:

  • MC Cadenza Mono to prawdziwie monofoniczna wkładka do odtwarzania monofonicznych płyt winylowych z mikrorowkami
  • MC Cadenza Red zapewnia otwarty, dynamiczny dźwięk z odrobiną ciepła
  • MC Cadenza Blue dodaje więcej dynamiki i rozdzielczości, brzmi bardziej otwarcie i odtwarza więcej szczegółów
  • MC Cadenza Bronze dodaje jeszcze więcej detali i rozdzielczości, ale w bardzo równomierny sposób, który oddaje szacunek wszystkim elementom
  • MC Cadenza Black to najlepsze ze wszystkiego, wierny groove z rozdzielczością i dokładnym wglądem w każde nagranie

Opowieść o Cadenzy
Cadenza (z włoskiego: oznaczająca kadencję) odnosi się do części koncertu, w której orkiestra przerywa grę, pozostawiając solistę, by grał sam w wolnym czasie, bez ścisłego, regularnego pulsu. Kadencja może być pisana lub improwizowana. Jest to zazwyczaj najbardziej rozbudowana i wirtuozowska część, jaką instrument solowy gra w trakcie całego utworu. Na koniec kadenzy orkiestra wchodzi ponownie i na ogół kończy część. W XIX wieku kompozytorzy zaczęli pisać kadencje w całości. Inni pisali kadencje do utworów, w których w zamyśle kompozytora solówka miała być improwizowana, aby solista miał dobrze uformowaną solówkę, którą mógł wcześniej przećwiczyć. Niektóre z nich stały się tak powszechnie grane i śpiewane, że stały się częścią standardowego repertuaru.

  • Napięcie wyjściowe przy 1000 Hz, 5cm/sek.: 0,33 mV
  • Balans kanałów przy 1 kHz: < 0,8 dB
  • Separacja kanałów przy 1 kHz: > 27 dB
  • Separacja kanałów przy 15 kHz: > 20 dB
  • Pasmo przenoszenia 20 Hz - 20 kHz: +1,5/0
  • Zdolność śledzenia przy 315 Hz przy zalecanej sile śledzenia *): 90 µm
  • Zgodność, dynamiczna, boczna: 16 µm/mN
  • Typ trzpienia: Nude Shibata na wsporniku z boru
  • Promień końcówki trzpienia: r/R 6/50 µm
  • Zakres siły śledzenia: 2,0-2,5 g (20-25 mN)
  • Siła śledzenia, zalecana: 2,3 g (23 mN)
  • Kąt śledzenia: 20°.
  • Impedancja wewnętrzna, opór stały: 5 Ohm
  • Zalecana impedancja obciążenia: > 10 Ohm
  • Materiał korpusu wkładki: Stal nierdzewna Aluminium
  • Kolor wkładki: Czarny/czarny
  • Waga wkładki: 10,7 grama

*) Wartość typowa