MBL w ofercie.

 

Mamy wielką przyjemność oraz zawodową satysfakcję dołączyć do światowej listy autoryzowanych dealerów luksusowych produktów niemieckiej marki MBL. Wyjątkowość technologiczna produktów idzie z jubilerską jakością wykonania poszczególnych modeli. W naszej ofercie znajdą Państwo całą gamę urządzeń MBL począwszy od wyjatkowych głośników dookólnych jak również przepiękną kolekcję elektroniki z serii Cadenza Line, Noble Line jak i Reference Line. 

 

Zapraszamy do zapoznania się z pełną gamą modeli MBL => LINK.

 

Architekci dookólnego dźwięku. 

Ponad cztery dekady tworzenia najlepszych wrażeń dźwiękowych. Od ponad 40 lat MBL produkuje uznane spektakle muzyczne. Ostateczna podróż dźwiękowa jest tym, co napędza nasz zespół w MBL.

To jest nasza historia.

Geneza dookólnego dźwięku.

Skromny początek.

W połowie lat 70. oddany wielbiciel słynnego austriackiego kompozytora Gustave'a Mahlera miał problem. Wolfgang Meletzky odkrył, że w emocjonalnym rozmachu dzieł Mahlera może się zatracić tylko wtedy, gdy uczestniczy w koncertach na żywo w swoim rodzinnym Berlinie. Sprzęt hi-fi w jego salonie po prostu nie był w stanie odtworzyć koloru, zakresu i emocjonalnego lotu muzyki, której doświadczył w obecności Filharmonii Berlińskiej.

Jako młodego inżyniera elektroniki ta sprzeczność intrygowała Meletzky'ego. Dlaczego domowy system audio nie mógłby dostarczyć przeszywającej duszę mocy orkiestry na żywo, zamiast płaskich, pozbawionych inspiracji nut wypchniętych z drewnianego pudełka z niewielkim emocjonalnym „oomph” lub intensywnością?

Wyzwanie.

Meletzky zauważył, że siedząc w sali koncertowej, delikatne nuty płaczących skrzypiec poruszały się we wszystkich kierunkach, gdy smyczek był przeciągany po strunach. Te dźwiękowe wibracje, w połączeniu z instrumentami dętymi, perkusyjnymi i smyczkowymi 100 innych muzyków, skąpały słuchaczy koncertów w całkowicie wciągającym doświadczeniu.

W salonie Meletzky'ego muzyka była jednokierunkowa, wypychana na zewnątrz przez stożki i kopuły za pomocą kompresji powietrza, cewek magnetycznych i papierowych membran. Wszystkie zostały zamontowane w geometrycznej obudowie zaprojektowanej do przekształcania wzmocnionego sygnału elektrycznego w fale ciśnienia akustycznego, które mogą wykryć uszy. Rezultatem były przenikliwe wysokie częstotliwości, pusta średnica i basowy bas dążący do głębi.

Co gorsza, słuchacz musiał siedzieć na szczycie „trójkąta stereo”, aby usłyszeć optymalne wyniki z dwóch głośników promieniujących w jednym idealnym punkcie. Dlaczego, zastanawiał się Meletzky, nie mógłby poruszać się po swoim salonie i cieszyć się dokładnie tym samym dźwiękiem pod innym kątem. A co jeśli w pokoju było więcej niż jeden słuchacz? Czy nie powinni oni wszyscy móc cieszyć się tymi samymi wrażeniami słuchowymi z dowolnego miejsca w pokoju? Musiał być lepszy sposób.

Dowód koncepcji.
Istniał lepszy sposób. Ale znalezienie go zajęło miesiące prób i błędów oraz niezliczone rozczarowania. Prywatne godziny Meletzky'ego pochłonęły tomy badań audio, spotkania z ekspertami w dziedzinie akustyki oraz badanie idealnych wkładów konstrukcyjnych i materiałowych potrzebnych do zaprojektowania ostatecznego głośnika, który do tej pory istniał tylko w jego umyśle.

To właśnie w chwili frustracji konstruktora Meletzky miał moment „ah-ha” Thomasa Edisona. Nagle wyobraził sobie głośnik bez twardych linii prostokąta, ale raczej w formie wydłużonej kuli, równomiernie emitującej muzykę na zewnątrz we wszystkich kierunkach, podobnie jak żarówka emituje światło. Minęło wiele miesięcy prób, błędów, niepowodzeń i dodatkowych niepowodzeń, zanim Meletzky, z pomocą dwóch audiofilskich przyjaciół, stworzył nigdy wcześniej nie widziany głośnik, który zapewnił koncertowe wrażenia jego marzeń.

Nazwał go Radialstrahler , rewolucyjnym przetwornikiem, który rozprowadzał dźwięk sali koncertowej po całym salonie, wywołując te same surowe, emocjonalne dreszcze, jakie odczuwał podczas występów na żywo. Zdeterminowany, by promować swój rewolucyjny projekt, Meletzky wraz ze swoimi przyjaciółmi i przyszłymi partnerami, Bienecke i Lehnhardtem, założył firmę MBL, aby podzielić się ze światem nowo wynalezionym Radialstrahlerem.

Zaprezentowany publicznie w 1979 roku na targach IFA Berlin, największych wówczas światowych targach elektroniki użytkowej, Radialstrahler całkowicie zrewolucjonizował scenę audio swoim wejściem i recepcją jak żadne inne. Naprawdę spełnił obietnicę jakości, kunsztu i doskonałego brzmienia, jakich oczekuje się od produktu opatrzonego napisem – Made in Germany.

A jak to się mówi, reszta to już historia!

Nieustannie ulepszane, ulepszane i wzbogacane od samego początku, Radialstrahler zachwyca prezencją i znakomitą reprodukcją dźwięku do dziś. Uznany na całym świecie za zdolność do wytwarzania tego, co Leonard Bernstein określił jako „eteryczną konstelację” nut, najbardziej rozpoznawalny i poszukiwany głośnik MBL stoi na czele doskonałości dźwięku.

 

Chronologia MBL

1979 - Początek

 Oryginalny MBL 100 Radialstrahler wkracza na światową scenę elektroniczną. Jego niekonwencjonalny kształt „rakiety” i stabilizujące żeberka urzekają świat audio, a krystalicznie czysty, wypełniający pomieszczenie dźwięk wprawia słuchaczy w oczarowanie. Ten głośnik był katalizatorem powstania MBL Akustikgeräte, premiery, która pozostawiła niezatarty ślad w rozwijającej się branży high-end audio. 

1982 - Przypadkowe spotkanie
Jürgen Reis, student inżynierii (i zapalony gitarzysta w niemieckim zespole rockowym) odkrywa MBL Radialstrahler na targach IFA w Berlinie. Jego program studiów koncentruje się na elektroakustyce, początkujący inżynier jest zafascynowany koncepcją radialnej dyspersji dźwięku z Bauhausowskiej struktury Radialstrahler. Po ukończeniu studiów jego pasja do czystości akustycznej zmienia się w pełnoetatową karierę, kiedy zostaje zatrudniony jako inżynier rozwoju w MBL. Jego pierwszym osiągnięciem jest wykorzystanie swoich umiejętności inżynierskich i przełomowej analizy danych akustycznych, aby zapewnić lepsze wrażenia słuchowe z Radialstrahler. Meletzky jest pod takim wrażeniem ulepszonego dźwięku, że ostatecznie awansuje Reisa na głównego inżyniera. Wielkie rzeczy mają nadejść.

1986 — Nowość

MBL przedstawia przedwzmacniacz 6010 – Der Vorverstärker – który zaskakuje wielu, ponieważ produkcja komponentów nigdy nie była częścią strategii produktowej firmy. Projekt i rozwój Der Vorverstärkerwyłoniła się z wewnętrznego projektu kierowanego i motywowanego dążeniem Reisa do przekraczania granic. Zdeterminowany, aby zoptymalizować sygnały audio dostarczane do Radialstrahler, Reis wyobraził sobie przedwzmacniacz z indywidualnie regulowanymi stopniami wejściowymi i wyjściowymi, wbudowanym generatorem szumu różowego i cyfrowym miernikiem poziomu, a wszystko to zbudowane z najlepszych dostępnych komponentów. Z planami w głowie wycofuje się do swojego warsztatu MBL i po prostu buduje go od podstaw. (Proces wcale nie był prosty.) Wkrótce potem niemiecka prasa audio odpowiada entuzjastycznymi recenzjami, a dealerzy MBL szybko przyjmują i promują piękno, ciepło i lepszą jakość dźwięku zapewniane przez to, co nazywają „przedwzmacniaczem marzeń”.

Ewolucja doskonałości
W tym samym roku MBL 100 Radialstrahler ewoluuje w MBL 101. Skromna zmiana numeru modelu przeczy całkowitemu remontowi Radialstrahler, w tym zamianie aluminiowych segmentów w przetwornikach wysokotonowym i średniotonowym na autorskie, najnowocześniejsze elementy z włókna węglowego które zapewniają lepszą dyspersję i barwę. W połączeniu z nowo opracowaną 3-drożną zwrotnicą możliwe jest teraz wyeliminowanie korektora stosowanego w poprzednim modelu, który był potrzebny do wygładzenia pasma przenoszenia. Wynikowy dźwięk? Znakomity, z żywym uderzeniem.


1993 - Rodzina w całości
Dzięki powszechnie uznanemu przedwzmacniaczowi i unikalnemu na skalę światową głośnikowi staje się oczywiste, że czegoś brakuje. W 1993 roku zostaje wprowadzony wzmacniacz MBL 9010. Zaprojektowany, zaprojektowany i wyprodukowany, aby zająć należne mu miejsce między przedwzmacniaczem MBL a Radialstrahler, 9010 waży 90 kilogramów. Wyposażona w trzy ekranowane transformatory toroidalne Mu-Metal i bezpośredni stopień wejściowy przeciwsobny, niezwykle wytrzymała konfiguracja bezproblemowo współpracuje z techniką izolowanego wzmocnienia, dostarczając 800 watów przy 4 omach – przekraczając wzorcowe standardy oczekiwane od wiodącego niemieckiego producenta sprzętu audio.

MBL na całym świecie

W tym czasie MBL nie tylko wyróżnił się jako światowy lider w produkcji głośników, ale także ugruntował swoją międzynarodową pozycję jako producent elektroniki. Począwszy od sensacyjnego debiutu MBL 101 na targach CES w Las Vegas, popyt na produkty MBL stale rośnie od Europy po Amerykę Północną i Azję, zdobywając serca i uszy entuzjastów w 44 krajach po obu stronach równika. 

1995 – 1997
Dążenie do sukcesu.
Zakupy płyt CD przyćmiły teraz sprzedaż płyt winylowych i wyprzedziły skromne, ale wciąż szeroko stosowane kasety magnetofonowe. Jednak puryści audio zdają sobie sprawę, że nagrania cyfrowe nie zawsze brzmią tak samo, jak ich analogowe odpowiedniki. Szeroka gama napędów CD i przetworników cyfrowo-analogowych na rynku powoduje ogromne rozbieżności w jakości dźwięku. Ze swojej centrali w Berlinie MBL postrzega to zarówno jako wyzwanie, jak i szansę, i odpowiada nagradzanym transportem CD Reference. Dwa lata później pojawia się pasujący przetwornik cyfrowo-analogowy, który zapewnia MBL kompletne rozwiązanie dźwiękowe, od początkowego źródła po spokój Radialstrahler.

MBL wprowadza również Radialstrahler model „D” w 1997 roku. Dzięki temu krokowi ewolucyjnemu, MBL 101 staje się systemem 4-drożnym z wieloma ulepszeniami, w tym zintegrowanym subwooferem, który umożliwia obniżenie częstotliwości do 32 Hz.

Wprowadzenie drugiej gamy elektroniki, Noble Line, szybko zyskuje akceptację klientów i szybko przekształca się w najlepiej sprzedającą się serię komponentów dla MBL.

2007 — Okręt flagowy 101 X-Treme


Po szeroko zakrojonej fazie testów i rozwoju, MBL wywraca świat przetworników wszechkierunkowych do góry nogami. Dosłownie! Wprowadzenie 101 X-Treme ujawnia fantastyczną nową aranżację natychmiast rozpoznawalnych melonów Radialstrahler firmy MBL. Poprzez odwrócenie i ułożenie pojedynczego systemu 101 w konfiguracji zwierciadlanej od nosa do nosa z drugim 101 pod nim, MBL z powodzeniem tworzy układ D'Appolito, który poprawia dynamiczną reakcję i lepszą interakcję od podłogi do sufitu. Jeszcze bardziej imponujące są wysokie na sześć stóp, wykończone lakierem kolumny głośnikowe zawierające sześć bocznych 12-calowych (30 cm) głośników niskotonowych – każdy z wbudowanymi wzmacniaczami, które dostarczają 380 watów potężnej mocy do szeregu subwooferów.

2008 — Zwycięska sukcesja
Wraz z udanym wprowadzeniem modelu 101 X-Treme, założyciel MBL, Wolfgang Meletzky, postanawia odejść z firmy i przewodzić jej przez prawie trzy dekady. Nowy właściciel i dyrektor generalny MBL, odnoszący sukcesy przedsiębiorca Christian Hermeling, wnosi świeże spojrzenie i pomysły do ​​jednej z najbardziej prestiżowych firm audio na świecie, wspierany przez własną pasję do muzyki klasycznej.

2009 - Klasyczne partnerstwo
Dzięki odważnej inicjatywie korporacyjnej MBL nawiązuje długoterminową współpracę ze światowej sławy Concerto Köln, nagrodzonym Grammy zespołem znanym z wykonywania muzyki z XVIII i XIX wieku na instrumentach z epoki. Związek muzycznych równych sobie, z których obaj poświęcają się tworzeniu autentycznego dźwięku, kwitnie do dziś.

2011 - Poszerzenie Apelu
Trzy lata po objęciu steru MBL Hermeling zainicjował wprowadzenie linii Corona, obecnie przemianowanej na Cadenza. Prosty, czysty i elegancki design, oferuje najnowocześniejszą technologię audio w konkurencyjnej cenie, poszerzając zasięg i atrakcyjność legendarnych produktów audio MBL.

2016 - Redux klasy szlacheckiej
Wprowadzenie drugiej generacji linii Noble Line firmy MBL stanowi nowy kamień milowy w znakomitej historii firmy. Zawiera teraz opatentowane przez MBL wzmocnienie LASA, przedwzmacniacz typu unity gain, przetwornik cyfrowo-analogowy True-Peak oraz zaprojektowany przez nas moduł przesyłania strumieniowego Roon. Zaprojektowana od podstaw seria elektroniki zwiastuje nową erę doskonałości audio zarówno w MBL, jak i poza nią.